Refhan Video Productions

Gemeente Amsterdam BiodiverCITY

Gemeente Amsterdam

BiodiverCITY, a matter of vital soil

Klantvraag – Maak voor andere gemeenten, overheden  stakeholders de noodzaak van biodiversiteit in de stadse bodem duidelijk. Verpak dit in een overzichtelijke informatieve film. Laat de kijker zich bewust worden van de wondere wereld onder onze voeten. 

Concept

A matter of vital soil

De film wordt ingezet bij nationale en internationale presentaties over de publicatie bodembiodiversiteit. Niet alleen door de Gemeente  Amsterdam, maar ook door de partners zoals Naturalis en NIOO-KNAW. De film laat zien waarin de publicatie zich onderscheidt van andere studies en rapportages over bodembiodiversiteit. Namelijk de integratie in het ontwerp en de engineering van de openbare ruimte enerzijds en de ondergrond in de stad anderzijds. Als een onmisbaar ondrdeel van de Integrale Ontwerpmethode Openbare Ruimte. De focus lag altijd op het bodemleven buiten de stad, maar niet of nauwelijks in de stad. Daar komt nu verandering in.

Challenge

Creëer een symbiose tussen refhan en externe beelden  
We mochten tappen uit een geweldig arsenaal aan extern filmmateriaal. Het tot 1 geheel samen laten vloeien van onze eigen shots met BBC Planet Earth achtige shots was een waar genoegen. Mede door transparante communicatie en overleg met alle betrokken partijen werd deze film mogelijk gemaakt.


refhan aanpak

Expertise

– Video strategie & concept

– Storytelling & voice-over (NL/ENG)

– Video production
– Editing & Post production

– Colour grading

– Music & sound design

– Marketing & Communication input

 

Opdrachtgever:

Joyce van der Berg en Hans van der Made, Gemeente Amsterdam

Heineken The Sub

Heineken

The Sub

Klantvraag – Ontwikkel een instructiefilm waarin de USP’s van thuistap The Heineken SUB duidelijk naar voren komen. Stijlvol design – het handzame formaat past in vrijwel ieder huis – geschikt voor een heel assortiment bieren van Heineken International. Film alles in een strakke lifestyle omgeving.

Concept

Explore The New Home Draught Experience Alles straalt stijl en gemak uit. Draught Master Franck Evers demonstreert deskundig hoe The Sub werkt. De boodschap: The SUB van Heineken laat mensen eenvoudig thuis genieten van een perfect glas bier. De moderne (maar huiselijke) woning is door het refhan team met veel oog voor detail uitgelicht.

Challenge

Een compact script, kill your darlings
Het oorspronkelijke script brachten we terug van 5 naar 2,5 minuut. Toch zitten alle stappen er in en blijft het tempo rustig. Daarnaast is het altijd weer een uitdaging om bier perfect in beeld te brengen. Waarom denk je misschien? Nou binnen no time zakt bijvoorbeeld de schuimkraag in. Zeker met de warmte van de lampen erop. Maar voor de bekende challenges op biergebied vinden we na jarenlange ervaring altijd de juiste oplossing!

refhan aanpak

Expertise

– Video strategie & concept

– Storytelling & voice-over (ENG)

– Video production
– Editing & Post production

– Colour grading

– Music & sound design

– Marketing & Communication input

– Draught Master

– Location search

– Styling

Opdrachtgever:

Leontien van den Brink- de Wit, Europe Marketing Director Heineken International

NS

NS

Nieuw OV-fietsslot

Klantvraag – Toon de reiziger hoe eenvoudig het nieuwe OV-fietsslot werkt. Na een succesvolle test introduceerde NS een elektronisch slot voor de OV-fiets dat automatisch opent met je OV-chipkaart. Hiermee huur je als reiziger nog makkelijker en sneller een OV-fiets.

Concept

Klantreis in duidelijk stappen
Alle aandacht gaat uit naar de stappen van de klantreis. Alles wat overbodig is, hebben we weggehaald. Helemaal terug naar de essentie. Want stiekem is er toch heel wat te vertellen over een paar handelingen, wil je het echt goed en duidelijk uitleggen.

Challenge

Covid – wel geen mondkapje in beeld?

Alle shots in de fietsenstalling en in het stationsgebouw zijn met en zonder mondkapje gefilmd. Zodat de film, zodra mondkapjes op die locaties niet meer nodig zijn, eenvoudig kan worden aangepast. Daarnaast was het een grauwe beetje regenachtige filmdag. Niet veel meer van te zien toch? Het refhan Post Production team heeft er een lekker lenteweer van gemaakt.

refhan aanpak

Expertise

– Video strategie & concept

– Storytelling & voice-over

– Video production  
– Editing & Post production

– Colour grading

– Music & sound design

– Marketing & Communication input

– Figurant

– Styling

 

Opdrachtgever:

“Het script, de voice-over, de planning: alles moest door omstandigheden last minute aangepast worden. Op zo’n moment zie je hoe flexibel en oplossingsgericht refhan is.”

 

Priscilla Repi, Content Marketeer, NS Reizigers

Enecogen

Enecogen

Energiecentrale

Formule 1 technologie metafoor – via storytelling interviewtechniek
Via storytelling interviews kwam naar boven hoe de medewerkers van Enecogen het werken in hun centrale ervaren. Ze zijn trots op de Formule 1 techniek van de centrale. Trots op het Formule 1 – waardige team waarmee ze samen topprestaties neerzetten.

Concept

Formule 1 technologie metafoor – via storytelling interviewtechniek
Via storytelling interviews kwam naar boven hoe de medewerkers van Enecogen het werken in hun centrale ervaren. Ze zijn trots op de Formule 1 techniek van de centrale. Trots op het Formule 1 – waardige team waarmee ze samen topprestaties neerzetten.

Challenge

Ontmanteling gasturbine in beeld brengen via timelapse

Een gasturbine ontmantelen en reviseren is een enorme operatie.  Dit is in beeld gebracht door diverse timelapse opnames. Wekenlang stonden onze dedicated timelapse camera’s op verschillende standpunten te draaien.

refhan aanpak

Expertise 

– Video strategie & concept

– Storytelling & voice-over

– Video production

– Drone videography

– (Timelapse) Photography

– Editing & Post production

– Colour grading

– Music & sound design

– Marketing & Communication input

Opdrachtgever:

“Het hybride film-drone-foto team van refhan realiseerde in enkele dagen voor ons een hele beeldbank.”

 

Theo Kouters, Manager Finance & Control Enecogen

DRONE

DRONE

Een ander perspectief

We staan stevig op de grond, maar geven ook graag een ander perspectief. Vanuit de lucht, met onze gecertificeerde drones. Hierbij een compilatie van allerlei mooie refhan aerials.

Concept

With love from above
Het vinden van het mooiste camerastandpunt en dito vliegroute. Dat is leuk om uit te zoeken. Een vluchtplan helpt hierbij. Daarnaast is veiligheid key. Voldoende afstand houden tot mensen en objecten. Er is een hele waslijst aan aandachtspunten en wetgeving waar we als gecertificeerde dronepilots rekening mee houden.

Challenge

Don’t overdo it
Onze tip: hoe graag we ook dronen, zet drone-beelden met mate in. Echt als een aanvulling. En gebruik vooral lagere camera angles met veel voorgrond-reveals. Denk je nu – waar gaat dit over? Bel ons, we vinden het leuk om hier met jou over te praten.

refhan aanpak

Certified drone videography / drone vloot met officiële vliegtuignummers & fully insured.

Opdrachtgevers:

Diverse opdrachtgevers

Compilatie Animaties

Compilatie Animaties

Make it move, it moves you

Animaties zijn als peper en zout voor je film. Ze geven meer smaak. Hierbij wat cooking skills van het refhan animatie team.

Concept

Complexe materie begrijpelijk maken via animatie
Mooi geanimeerde lower thirds verduidelijken de beelden. Ondersteunen zo je verhaal. Bewegende infographics zorgen dat de kijker ingewikkelde modellen of onderwerpen beter begrijpt.
Omdat de informatie logisch en in delen verschijnt. Vaak met een toelichting van een krachtige voice-over.

Challenge

Prepping and time management
Het produceren en inzetten van animaties vergt goede voorbereiding. Hoe wij dat doen? #1 Doel & strategie. We vragen het hemd van je lijf, maar het is je begrijpt het al …. voor een goed doel 🙂 #2 Voice-over en script.  #3 Schetsen voor het bepalen van de look & feel. #4 Animatie. #5 Feedback & oplevering. Zodat jij er daarna meteen mee aan de slag kan!

refhan aanpak

Expertise

Onze voorkeur? Moeilijk om een keuze te maken. Eigenlijk houden wij van alle soorten animaties. Van animatie voor leaders en logo’s. Tot uitlegvideo’s, karakter- en whiteboard animatie. Ook van infographics worden we blij. So challenge us!

Opdrachtgevers:

Diverse opdrachtgevers

Chocomel

Chocomel

Chocomel lets you explore a different taste of life.

Klantvraag – Maak een registratie van de Chocomel introductie in Duistland-Berlijn. Key words: “Travel, Music en Social. Experiences are more worth than possessions. And the right experiences define who you are.”

Concept

Chocomel Explores Berlin – 100% non-scripted

De film laat zien hoe het Chocomel team een tour maakte door het hippe creatieve opkomende deel van Berlijn. Chocomel wordt zo een echte Berliner. De aanpak? Go with the flow. Wel mini Chocomel sets opbouwen. Maar niets in scène zetten. Kijken wie je tegen komt. Leuke open mensen van de straat plukken. Hen Chocomel laten proeven en spontaan laten reageren.

Challenge

Styling van samplingteam &  samenstellen van mobiele Chocomel filmsets
Het begon met de styling van het sampling team, urban kleding met veel gele accenten. Plus het samenstellen van een hele bestelbus vol met meubeltjes en lichtgewicht attributen. Om daarmee snel handzame uitnodigende sets op te kunnen bouwen op aansprekende locaties. De vintage gele Chocomel Kever maakte het geheel compleet.

refhan aanpak

Expertise

– Video strategie & concept

– Storytelling & voice-over

– Video production
– Editing & Post production

 -Colour grading

– Music & sound design

– Marketing & Communication input

Opdrachtgever:

Casper Damen, International Category Management Team Chocomel Friesland Campina

Sol beer

Sol Beer

Taste the sun

Klantwens – produceer een high end internationale instructiefilm. Volg de Draught Master in z’n reis van het preppen, het tappen en het uitserveren. Met liefde voor het Sol tapritueel en dit unieke Mexicaanse bier.

Concept

El Ritual
Een nieuwe beleving bij het tappen van Sol Cerveza, een tapritueel met een twist. Verse ingrediënten en een vleugje zout doen de rest. In opdracht van Heineken International laat Draught Master Erik zijn kunsten zien in deze zonnige instructiefilm. Met naast een Engels versie natuurlijk ook een versie in het Spaans. Salud!

Challenge

Zorg voor een authentieke Mexicaanse vibe
In het Rotterdamse bevond zich de perfecte locatie, een Mexicaans restaurant met een industriële look. Voeg daar – met veel oog voor detail – een vrachtwagen vol styling en belichting aan toe. En je  waant je in het zonnige Mexico. De relaxte sfeer en mooi getapt bier deden de rest. We overgoten de instructiefilm met een warme colour grading en vrolijke Latijns-Amerikaanse muziek.

refhan aanpak

Expertise ( co-productie met Siebenheller)

– Video strategie & concept

– Storytelling & voice-over

– Video production

– Editing & Post production

– Colour grading

– Music & sound design

– Marketing & Communication input

– Figurant

– Location search

– Styling

Opdrachtgevers:

Sofija Eftimovski & Linda Aarts

Heineken International & Siebenheller 

Kindercentrum De Blokkentrein

Kindercentrum De Blokkentrein

Dag- en Buitenschoolse Opvang

Een TV commercial voor de lokale televisie

Concept

Kleinschalige kinderopvang met een groen karakter

Klantwens – zet Kindercentrum De Blokkentrein in Roosendaal op de kaart. Met een levendige TV commercial die de groene insteek en aandacht voor natuurbeleving duidelijk laat zien. Kids eten gezond, bewegen zich door de nabije natuur en beleven samen avonturen.

Challenge

Kinderen en begeleiding in hun vertrouwde omgeving naturel filmen
Het refhan team nam voor het filmen op de grond de tijd om iedereen aan elkaar te laten wennen. De cameraman ging hierdoor op in het geheel. Natural shots als resultaat. Mooi herfstig strijklicht in snel opkomende schaduwen gaven maar een hele korte tijd voor de drone shots. Toch gelukt!

refhan aanpak

Expertise

– Video strategie & concept

– Storytelling & voice-over

– Video production

– Drone videography

– Editing & Post production

– Colour grading

– Music & sound design

– Marketing & Communication input

Opdrachtgevers:

“Net even de kindervingerafdrukken van de ramen. Zodat het zonlicht er mooi doorheen valt. De goede instructies voor de leidsters, die het natuurlijk toch een beetje spannend vonden.
Maar al die dingen gebeuren heel natuurlijk. Daardoor rennen en spelen de kinderen als altijd.”

 

Ewout van den Berg,

Eigenaar Kinderopvang De Blokkentrein

Histor

Histor

Hoe verf ik een commode?

Klantwens- 9 nieuwe lifestyle instructiefilms voor de nieuwe Histor website. Vaak zijn – how to – films heel functioneel. Hoe maak je het naast informatief ook echt mooi en leuk om naar te kijken?

Concept

Een bewegend lifestyle woonblad
Voor iedere film een geheel nieuwe ruimte, styling en belichting. Elk detail van meubels tot kleding op elkaar afgestemd. En dat in een duidelijk echt bewoond huis. Het geeft sfeer en emotie aan de beelden, waardoor je als kijker zelf zin krijgt om te gaan verven.  Mede uitgedacht door een ware HISTOR styliste. In goede handen van een applicateur van Histor. Geniet van de verfspetters op je gezicht 😊.

Challenge

Mag ik de muren van je keuken zeegroen verven?
Vaak worden  instructiefilms in een leegstaand nieuwbouw huis gemaakt. Logisch, want vindt maar eens een huiseigenaar die het leuk vindt dat de keuken zeegroen wordt geschilderd! De locatie was dus key. We vonden een tot woonhuis omgebouwde leerlooierij. Waarin 9 verschillende settings gecreëerd mochten worden. In de meest uiteenlopende kleuren.

refhan aanpak

Expertise

– Video strategie & concept

– Storytelling & voice-over

– Video production

– Editing & Post production

– Colour grading

– Music & sound design

– Marketing & Communication input

– Location search

– kleding & visagie

– Styling van de ruimtes door Bregje (Histor styliste)

 

Quote

“We hebben alles in 3 dagen opgenomen en dat is wel heel kort als je bedenkt dat we met verffilms te maken hebben, waarbij daadwerkelijk een klus ook uitgevoerd moet worden. Alle voorbereidingen voor het verven moesten gefilmd worden. Ik vond refhan daar heel goed in. Alles echt tot in detail uitgewerkt.” 

 

Opdrachtgever:

Fraukje van der Leeden

Marketing & Commnication PPG Coatings Nederland